היום שבתי לבקר את הדה-שבו הזקנה שלי. זו שזכתה לעבודת פחחות מקיפה ושכבת צבע אדום מבהיק.

אז לאחר הביקור הקודם שבו נדרשתי לרוץ ולחפש אבקת חשמל, הרי שהפעם ציפתי לביקור קליל, חיבור הנורות החדשות שקניתי, חיווט כמה נקודות ובדיקת מערכות סופית.

אז ציפיתי.

כבר לפני מספר ימים, התפניתי והגעתי ל-Auto Depot ושם רכשתי מספר סטים של נורות לדה-שבו הזקנה שלי: נורות איתות, נורות בלמים, נורות אור קדמי ואור אחורי. עם כל אלו, הציוד והמצבר שנטען במחסן שבוע ימים - יצאתי למחלקה הפנימית שבה מאושפזת הקשישה.

דהשבו - בלי אור נמוךאותה, כמובן, מצאתי די מוזנחת - עומדת לה בפינה ושמעון הפחח טרם השלים את סבב התיקונים האחרונים הדרושים ... הזמנתי אותו לנזיפה קלה והבהרתי לו שככל שאני בוחן את הרכב שוב ושוב, כך אני מאתר עוד בעיות (קטנות ככל שיהיו) ובקצב הזה הוא יידרש לכמה ימי עבודה טובים.

גם הזכרתי לו את העלמותן של זרועות המגבים יקרות הערך ושלחתי אותו למוסך לחפש.

ואכן, במהלך היום אכן סימנתי לו עוד כמה שיפשופים, אי התאמות ופינות נסתרות הדורשות התייחסות מחודשת של שיוף, מילוי וצבע ... עניין זה, דרך אגב, מתגלה כקוץ רציני והיות וככל שהזמן עבור שביעות הרצון של מעבודתו (שבמקור הייתה גדולה) הולכת ופוחתת וכתוצאה מהשחיקה האיטית בתוצאה.

לעצם העניין - התקנתי מחדש את המצבר והתנעתי את ה-2cv שלי ... הפעם, ללא בעיות ... וניגשתי למלאכת החיווט.

כמובן, שלא ייתכן שהכול יתנהל כשורה.

פירקתי את כל בתי המנורה והתקנתי את נורות האיתות. בדיקת ימין, עובד. בדיקת שמאל, עובד.

התקנתי את נורות אור הנסיעה האחוריות, בדיקה באור גבוה ונמוך - עובד.

התקנתי את נורת הבלם משמאל. עובדת.

התקנתי את נורת הבלם מימין, לא עובדת ... אללי! למעשה, היא בכלל לא נתפסת בבית המנורה ורק לאחר עשרים דקות של התעסקות - עולה כי הנורה החדשה עצמה פגומה ולכן לא מתברגת היטב. ההחלטה לרכוש נורות נוספות, למקרה ש ... הוכיחה עצמה.

נורת בלם ימין, עובדת.

הרכבתי את כיסוי הפלסטיק את מכלול הפנס האחורי (הושאל מדיאן6 ולא של הדה-שבו המקורית) וביצעתי סבב בדיקות תקינות ... משהו חשוד. אההה ... כן, האורות חווטו הפוך - האיתות מפעיל את תאורת הדרך והאחרונה את האיתות. אוי לבושה.

אז הרמתי את מכסה תא המטען ורכנתי פנימה מפרק את החיווטים והופך את החוטים.

ושוב, בדיקה ... לא עובד.

כעת, העברתי עוד רבע שעה תמימה בבדיקת החיווטים, הנורות, החול שמתחת לרכב והשמים שמעליו בחיפוש אחר הבעיה. לשווא. פניתי לתא המנוע ושם החלטתי לבדוק את הנתיכים (נתיך, הוא פיוז\Fuse בעברית) - שרופים. לא אחד ולא שניים ... שלושה מסוג של 10Amp. אלוהים - מהיכן יבוא עזרי ובפרט נתיכים חליפיים?! צועק לשמעון - יש לך נתיכים? ... והוא - מה?! מה זה? ואני חוזר - יש לך פיוזים?! ... והוא, בודאי תגיד. בדוק ברכב המפורק לידך.

בדקתי. יש. החלפתי. עובד.

בתא הנוסעים, חיווטתי מחדש את חוט מנוע המגבים. עובד.

פתע, הופיע בחצר הפחח נקודת האור היחידה של היום - רוכב אופנוע שהגיע לבחון SAAB עזובה שהוא שוקל לצרף לאוסף. משיחה קצרה, עלה כי ברשותו גם DS הנמצאת בתהליכי שיפוץ. הזמנתי אותו לבקר באחד ממפגשי מועדן הדה-שבו.

כעת, לאורות הנסיעה הקדמיים - כאמור בביקור הקודם עלה כי משהו מוזר מתקיים בהם ... לאחר מחשבה ובדיקת גופי התאורה הישנים של הדה-שבו שמאופסנים במחסן בבית. נפלה על ההכרה, כי בהם שני חוטים ובחדשים שלושה (כולל האדמה). פה הבעיה - האדמה בפנסים הישנים חוברה ישירות לגוף המתכת של הפנס ובפנסים החדשים נדרש לחווט את האדמה לחוט השלישי - השחור. כמה פשוט.

לעבודה - תחילה אצל הפנס השמאלי: משכתי חוט וליפפתי אותו על בורג הכנף הקדמית מתחת לשייבה והברגתי בחוזקה מוודא את האחיזה האיתנה ... אדמה, אדמתי. יש.

הרמתי את מפסק התאורה וחיפשתי את הזרם באחד משני החוטים היוצאים מהצמה לכיוון הפנס וזיהיתי אותו במהירות. חיברתי לאחד החוטים הנכנסים ויהי אור. כמה פשוט.

בדיקה בפנס השמאלי, באופן פעולה זהה - יש.

ניגש לתא הנוסעים ומעביר את מפסק התאורה למצב השני, בודק - אין ... פה התחיל טיול איטי, מייאש וחסר תוחלת לאורך הצמה, הנתיכים וכל מחבר אפשרי אחר בתקווה לאתר את סיבה להעדר זרם הפעלה לאור הנמוך (שמתברר שהוא זה שחסר). אפילו עד למפסק ההפעלה עצמו הגעתי בייאושי - לשווא.

אז מערכת החשמל תקינה - כמעט. יש בה אורות איתות ואורות בלימה ואורות נסיעה אחוריים, אור תא נוסעים ומנוע למגבים וצפצפה צורמת ואפילו אור גבוה ... אבל, אור נמוך אין בה.

התייאשתי, הלכתי הביתה ... ממלכתי בעבור אור נמוך.